
Профілактика ВІЛ серед ключових груп
PHCЦей онлайн-курс присвячений особливостям надання профілактичним послуг ключовим групам населення.
Профілактика ВІЛ-інфекції — це один з основних засобів у боротьби з епідемією.
Поняття профілактики ВІЛ комплексне й об’єднує в собі такі компотенти, як розповсюдження інформації щодо інфекції, профілактику передачі, зокрема лікування ВІЛ для реалізації правила «Не визначається – Не передається», яке передбачає ефективну антиретровірусну терапію.
Не менш важливими у профілактиці ВІЛ-інфекції є програми зменшення шкоди, обмін і видача шприців, презервативів, лубрикантів, доконтактної та постконтактної профілактики, а також тестування на ВІЛ.
Слухачі онлайн-курсу законодавчу базу, освоять загальну інформація про надання послуг з профілактики ВІЛ-інфекції: методологію консультування та практичні навички роботи з представниками груп ризику, включаючи проведення тестування, забезпечення витратними матеріалами та впровадження програм зменшення шкоди.
Автор курсу:
Олексій Швед
лікар-інфекціоніст Київського міського центру боротьби та профілактики ВІЛ/СНІДу
Структура курсу:
- Загальна інформація про профілактичні послуги
- Нормативно-правова база. Корисні ресурси/джерела;
- Загальні поняття про послуги з профілактики;
- Поняття про медикаментозну профілактику (ДКП, ПКП), НПА щодо медикаментозної профілактики;
- Профілактика ВІЛ-інфекції серед ключових груп
- Загальна інформація про надання послуг з профілактики; ВІЛ-інфекції: завдання, обов’язки та принципи надавача послуг
- Огляд ключових груп населення щодо інфікування ВІЛ. Критерії визначення ризикованих поведінок;
- Механізми передачі ВІЛ. Як коротко донести важливу інформацію клієнту?
- Міфи та факти. Відповіді на нестандартні питання клієнта;
- Пакет послуг з профілактики: структура та наповнення пакету послуг з профілактики
- Правила надання послуг з профілактики ВІЛ;
- Інформаційні та мотиваційні послуги;
- Консультаційні послуги;
- Видача ТМЦ, обмін шприцами та їх утилізація;
- Самотестування на ВІЛ з супроводом;
- Дотестове інформування;
- Дотестове інформування Інструктаж проведення процедури;
- Післятестове консультування: порядок дій при негативному, невизначеному та позитивному результатах;
- Кейс-менеджмент: основні функції, маршрут клієнта;
- ДКП, ПКП: показання для призначення, схеми прийому, правила прийому;
Захід розрахований на всіх працівників сфери охорони здоров'я, включених до розділів «Керівники» (у разі наявності освіти у галузі знань 22 «Охорона здоров’я»), «Професіонали» та «Фахівці» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 78 «Охорона здоров’я»), затвердженого наказом МОЗ від 29 березня 2002 р. № 117.